loading...
ورزش نیوز24
تلگرام سایت
mehdinazmi بازدید : 39 شنبه 13 شهریور 1395 نظرات (0)

به گزارش ورزش نیوز 24، از سوی محمود مشحون اعضای جدید هیات رئیسه فدراسیون به وزارت ورزش و جوانان معرفی شد. دکتر علی صابری، دکتر حمید رضا آدابی، پروفسور عباس طلوعی اشلقی، دکتر مهدی یوسفی صادقلو، سردار مهر علی باران چشمه، دکتر محمد علی افتخاری، دکتر  داود کرمی، شبنم کلاهی اعضای جدید فدراسیون بسکتبال هستند که جا دارد ابتدا به این اعضای محترم خوش آمد بگوئیم و امیدواریم که حضور این عزیزان باعث شود که حال بسکتبال بهتر شده و روند رو به رشدی داشته باشد.

 

اعضایی که دکتر هستند

نکته ای که اول در این اسامی به چشم می‌خورد دکتر بودن اعضای جدید است! به هر حال اکثریت این بزرگواران دکتر هستند و شاید هر کدام بتوانند بخشی از حال بیمار بسکتبال را خوب کنند. هرچه باشد بسکتبال ورزش دانشگاهی است و باید هم اعضای هیات رئیسه آن در بالاترین سطح علمی قرار داشته باشند.

 

قیاس هیات رئیسه بسکتبال با دیگر رشته ها

می خواهیم اعضای جدید فدراسیون بسکتبال را بیشتر بشناسیم و دوست داریم بدانیم که این بزرگواران با چه برنامه و به چه دلیلی به هیات رئیسه بسکتبال اضافه شده اند. به هر حال پشت هر انتخابی باید دلیلی وجود داشته باشد و با توجه به اینکه هیات رئیسه بسکتبال قبلا 13 عضو داشته، اضافه شدن 8 عضو دیگر جالب به نظر می رسد و این یعنی 21 نفر در هیات رئیسه بسکتبال حضور دارند که باید دید کارآیی این 21 نفر برای بسکتبال چه خواهد بود و آیا در دیگر رشته ها هم این تعداد هیات رئیسه وجود دارد؟!

این طور که ما می دانیم تقریبا همه فدراسیون ها اعضای هیات رئیسه آن کمتر از 10 نفر هستند. فدراسیون فوتبال و والیبال 9 نفر عضو دارند. فدراسیون کشتی 7 نفر و فدراسیونی همچون هندبال 3 نفر عضو هیات رئیسه هستند و چطور می شود در بسکتبال 21 نفر انتخاب می شوند؟ و واقعا کارآیی این 21 نفر برای بسکتبال چیست؟

 

تعامل جالب کرمی

اعضای جدید کمی برای خانواده بسکتبال ناشناخته هستند.  البته بودند کسانی همچون داود کرمی که ریاست هیات بسکتبال استان تهران را به عهده دارد و البته شبنم کلاهی نایب رئیس هیات تهران، درباره کرمی جالب است که در ابتدای ریاستش در تهران با صحبت هایی که مطرح شد به نظر می رسید رابطه خوبی بین رئیس هیات تهران و مشحون برقرار نیست که حالا گذشت زمان نشان داد این دو می توانند با هم تعامل داشته و در یک راستا حرکت کنند!

 

سردار باران چشمه تاثیرگذارترین چهره

شناخته ترین چهره می تواند سردار مهر علی باران چشمه رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح باشد که به نظر می رسد از دیگر بزرگواران، تاثیرگذاری بیشتری در هیات رئیسه داشته باشد چراکه تیم ملی ما جوان شده و اکثر بچه ها با مشکل سربازی و خروج از کشور مواجه هستند و حضور سردار حتما می تواند برای بسکتبال کشورمان مفید باشد.

 

صادقلو حقوقدان اقتصادی!

مهدی یوسفی صادقلو هم پیش تر برای ما نامه ای فرستاده بود که می توان گفت کمی هم تهدید آمیز بود و اینگونه با او که دکترای حقوق دارد و کمیته اقتصادی فدراسیون بسکتبال را به عهده گرفته آشنا شدیم! این رئیس اقتصادی حقوقدان بسکتبال در اولین امتحانش که رقابت های جوانان آسیا در تهران بود نتوانست نمره قبولی را دریافت کند و با تبلیغات گز و سوهان و یا به قول مشحون" با تبلیغ سالاد اولویه در کنار زمین بسکتبال ساختیم" اما سوژه خیلی ها هم شدیم! البته ناگفته نماند که آقای صادقلو در انتخابات فدراسیون بسکتبال هم کاندید شده بودند اما...

 

وچند چهره ناشناخته...

از دیگر بزرگواران که جدیداً به فدراسیون اضافه شدند شناخت چندانی نداریم، ما یک دکتر محمد علی افتخاری می شناسیم که از مؤسسین جامعه دندان پزشکی ایران است اما گویا این دکتر افتخاری با آن دکتر افتخاری فرق می کند. این طور که گفته می شود دکتر افتخاری هیات رئیسه جدید، در قدیم دستی هم بر بسکتبال داشته است اما متاسفانه ما تا کنون با او افتخار آشنایی نداشتیم. صابری و آدابی هم گویا از وکلای حقوق هستند. به هر حال امیدواریم فدراسیون رزومه اعضای جدید را اعلام کند و هدفش از انتخاب این افراد و اینکه اینها چه کمکی می توانند به بسکتبال کنند ارائه دهد تا خانواده بسکتبال بیشتر با آنها آشنا شوند.

 

سلیمانی و کرم زاده از مشحون دور شدند؟!

هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال 13 عضو قدیمی هم داشت. محمود مشحون، رضا مشحون، عباس مقدس زاده، بهمن سلیمانی، بیژن قهرمان لو، مهندس علی توفیق، دکتر مهران سررشته، عنایت آتشی ،محسن خلخالی، نادر کاشانی، فاطمه کرم زاده، محمد کرمانشاهی، نسرین باقر مانی زانی اعضای قدیمی هیات رئیسه هستند و این طور که شنیده می شود دو یار نزدیک مشحون یعنی بهمن سلیمانی و فاطمه کرم زاده این روزها با رئیس رابطه شکرآبی دارند و اگرچه از سوی فدراسیون هنوز این اخبار تائید نشده اما شنیده می شود که سلیمانی مدتی است از بسکتبال فاصله گرفته و تیم های پایه کاله را هم به مسابقات نفرستاده و از طرف دیگر خبر استعفای بانوان فدراسیون بسکتبال هم شنیده می شود !

 

سفر خارج و کهولت سن

قهرمانلو هم گفته می شود چند ماهی است در سفر خارج از ایران است و پیشکسوتانی همچون نادر کاشانی و محسن خلخالی هم که بخاطر کهولت سن نمی توان انتظار زیادی از آنها داشت. عنایت آتشی هم که تا کنون چند بار اعلام کرده حضور آنها در هیات رئیسه بیشتر نمایشی است و نه نشستی داشته اند و نه نظری از آنها پرسیده شده است.می ماند رضا مشحون، سررشته داری، علی توفیق، مقدس زاده و کرمانشاهی که تقریبا اکثریت تصمیمات را هم همین افراد می گیرند.

 

چند سئوال برای انتخاب های جدید

برای هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال چند سئوال مطرح است و آنهم اینکه چرا پس از گذشت حدود دو سال اعضای جدید هیات رئیسه انتخاب شده اند؟ تصمیمات لازم درباره برگزاری رقابت های لیگ برتر گرفته شده و چرا بعد از آن هیات رئیسه انتخاب شده است؟ همانطور که پیش تر هم گفتیم کارآیی این تعداد عضو در بسکتبال چه خواهد بود؟ دلیل انتخاب این افراد چیست؟ در پایان امیدواریم که حضور این افراد بتواند به بسکتبال کمک کند و فدراسیون هم جواب روشنی به پرسش های مطرح شده بدهد.

سعیده فتحی

منبع : کاپ

 

به کانال ما در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سایت ورزش نیوز 24، بصورت کاملا خصوصی فعالیت می کند و هیچگونه وابستگی به ارگان و یا سازمان دولتی ندارد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 146
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 73
  • باردید دیروز : 172
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 316
  • بازدید ماه : 316
  • بازدید سال : 2,971
  • بازدید کلی : 161,549